Callback

Comparteix-ho

callback cartell

 

  • Informació


    Espanya, 2016
    Director: Carles Torras
    Intèrprets: Martin Bacigalupo, Lilli Stein, Larry Fessenden, Timothy Gibbs, Rigoberto García, Kathryn Kuhn, Paulina Simkin.
    Gènere: Drama.
    Durada: 85 min.
    Idioma: Anglès.

    Sinopsi


    Larry és un fervent cristià evangèlic que treballa com a mosso de mudances, encara que la seva gran aspiració és convertir-se en actor professional d’anuncis publicitaris. Viu immers en una solitària rutina de trasllats en cases alienes, disputes amb el seu cap i continus càstings, a l’espera d’una gran oportunitat. La seva sort sembla canviar el dia que Alexandra entra en la seva vida, però, aviat les coses començaran a torçar-se, cada vegada més.

  • La felicitat venuda a baix preu

    A mitjans dels anys setanta, Martin Scorsese va dibuixar el personatge del taxista Travis Bickle –Robert De Niro- que es passejava amb taxi per les sòrdides nits de Manhattan, observava la decadència moral de la ciutat i es trobava perdut en un laberint en forma d’infern. El resultat va ser Taxi Driver de Martin Scorsese. Estàvem en el post-Vietnam i el traumatisme de la guerra servia per donar forma a un psicòpata que per redimir Amèrica era capaç de dur a terme una terrible matança. Callback, el quart llargmetratge de Carles Torres, té com a protagonista un personatge anomenat Larry Di Cecco, un home que aspira a fer realitat el somni americà però que ben bé podria considerar-se una posada al dia de Travis Bickle. Larry viu en un pis decadent de Brooklyn, treballa en una empresa de mudances on cada dia és escridassat per el seu propietari i intenta redimir-se en una església evangelista on el Pastor promet el paradís a canvi de poder recaptar diners a cada missa. El seu somni és el de convertir-se en doblador d’anuncis publicitaris i en el seu temps lliure es muda, memoritza el text dels anuncis i es prepara per presentar-se a alguna audició. La seva veu radiofònica el converteix en l’home ideal per vendre la felicitat a baix preu.

    Larry té un passat hispà i amaga una altra personalitat. La seva vida reposa sota l’ombra de l’skyline de Manhattan que contempla des de Brooklyn. En els anuncis que ha d’aprendre descobreix que s’ofereixen diverses promeses de felicitat. Un spray pot arreglar les penes i una beguda isotònica pot ajudar a impedir tota fugida. A Larry no li fa falta passejar interiorment el trauma de cap guerra, ni ser víctima de cap ferida psicològica. La malaltia psíquica de Larry té a veure amb el seu entorn i les seves promeses. Larry és un producte del sistema d’alienació neocapitalista. És fill de la incertesa de viure en una ciutat on la idea del triomf està en l’ambient però no acaba d’arribar mai. És un ésser solitari llançat a la incomunicació extrema que no pot trobar caliu enlloc, ni en la petita botiga on hi va a prendre cafè.
    La repressió de Larry té també un caràcter sexual. Un dia arriba a casa seva Alexandra, una noia de California que li ha llogat l’habitació disponible del seu apartament. Ella també vol triomfar i ell l’espia per una webcam mentre es despulla. Larry veu Alexandra com la promesa d’una vida familiar que mai ha tingut però també l’observa com l’objecte del seu desig reprimit.

    Callback té un to estrany. La seva fotografia, signada per Juan Sebastían Vasques, juga a l’absència de colors forts, és volgudament lletja per poder accentuar el malestar que domina l’entorn dels personatges. Cap personatge resulta agradable, tots generen un claríssim rebuig, mentre que Nova York sembla sorgir com una metàfora del nou infern social al que estem llençats. Larry Di Cecco acaba reflectint alguna cosa de la malaltia congènita que sembla envoltar l’Amèrica del futur guiada per Donald Trump. A l’horitzó hi ha la violència, però també la desesperació.

    Àngel Quintana

    Col·lectiu de crítics de cinema de Girona

Comparteix-ho